قاتلی در بهبهان یک قدمی چوبه دار بخشیده شد

،با تلاش حجت‌الاسلام عماره، رئیس شعبه 29 ویژه حمایت از زندانیان محکوم به قصاص مجتمع 4 شورای حل اختلاف اهواز جوان بهبهانی که محکوم به قصاص نفس شده بود در یک قدمی چوبه دار توسط مادر مقتول مورد بخشش قرار گرفت
حجت‌الاسلام عماره، رئیس شعبه 29 ویژه حمایت از زندانیان محکوم به قصاص مجتمع 4 شورای حل اختلاف اهواز درباره این پرونده گفت: برای اخذ رضایت از اولیای دم و با اقداماتی از قبیل مراجعه حضوری به منزل اولیای دم و ملاقات با زندانی، خوشبختانه با گذشت14 سال در نهایت با همکاری و مساعدت و گذشت مادر مقتول که از دیه قاتل هم صرف نظر کردند، قاتل از چوبه دار رهایی یافت
در ادامه مادرمقتول درباره عفو و بخشش قاتل فرزندش گفت: خیلی سخت است که قاتل فرزند جوانت را ببخشی اما من با خدا معامله کردم و برای رضای او از خون فرزندم گذشتم. ما حتی دیه هم نخواستیم و از اعدام او گذشت کردیم.
وی افزود: خیلی سخت بود که رضایت دهم اما با خود گفتم اعدام این جوان فرزند من را زنده نمی کند. فرزندم بدون هیچگونه دلیلی و بی گناه کشته شد و من امروز که از خون وی فقط بخاطر رضایت خدا گذشت نموده ام. گرفتن دیه را نیز بر خود حرام میدانم و امیدوارم که قاتل و همه جوانان ما بدانند که پدر و مادرهایشان چقدر بابت بزرگ نمودن و تربیت آنان زجر و سختی را متحمل شده اند، اما آنان با غرور جوانی احساسات و زحمات پدر و مادرانشان را نادیده می گیرند
مادر مقتول در ادامه گفت: اگر امروز من هم حکم قصاص این جوان که حق شرعی و قانونی ام بود را اجرا می کردم باز هم پدر و مادر دیگری داغدار می شدند و چون من این مصیبت و رنج را یکبار کشیده بودم دیگر دوست نداشتم این بلا گریبان گیر خانواده دیگری شود و این جوان را بخاطر رضایت خدا، به خانوادش بخشیدم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 1 خرداد 1393برچسب:, | 1:26 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |